Een out of office melding of automatisch antwoord maken op je email is eenvoudig in de webmail (zie geavanceerd) of direct via het klantenpanel in te stellen. Dit is voornamelijk handig als je bijvoorbeeld op vakantie bent en je klanten wilt laten weten dat je niet direct het in behandeling kan nemen. Ook kan je de eerste bevestiging hierin laten antwoorden dat het bericht ontvangen is. En dat hier bijvoorbeeld zo spoedig mogelijk op wordt gereageerd.
Stap 1. Om dit in te stellen log je in binnen je Klantenpanel, en ga je naar Mijn Producten -> selecteer je het betreffende product -> En navigeer je naar het tabblad Email Accounts in het linkermenu.
Stap 2. Selecteer hierna het domeinnaam van het email adres.
Stap 3. En ga hierna naar het betreffende email adres waarvoor je dit automatische antwoord voor wilt instellen.
Stap 4. Ga hierna naar het tabblad Automatisch antwoord
Stap 5. Stel je Automatisch antwoord naar wens in, let er op dat je de Activeer optie aanvinkt, dit om het te activeren. Je kan er zoals je ziet ook een datum aan koppelen wanneer dit actief dient te zijn.
Sla het op het met Floppy teken, het automatisch antwoord is hiermee direct actief.
Extra informatie
Het automatisch antwoord wordt verstuurd met de bovenstaande instellingen naar iedereen die je direct een mail verstuurd. Nieuwsbrieven, mailing lijsten, fowards, of aliassen die je binnenkrijgt krijgen hierin geen automatisch antwoord terug. Verder wordt het automatisch antwoord maar 1 keer per dag verzonden naar een partij. Dit betekend dus dat er geen stortvloed aan automatische antwoorden volgt.
Deze stappen zijn allemaal in te stellen in de webmail bereikbaar op
webmail.mijnhostingpartner.nlHierna ga je naar de instellingen.
Vervolgens vink je aan de linkerkant automatisch antwoorden inschakelen aan. Hierna kun jij het automatische antwoord instellen.
Als je bijvoorbeeld op vakantie gaat kun je ook nog instellen dat het alleen tussen bepaalde datums verstuurd wordt (zie optioneel)