Remote Support bij MijnPartnerGroep
Remote Support zullen velen al bekend mee zijn, en wordt vaak naar verwezen binnen IT support. Dit is een manier om mee te kijken door ons bij je computer of ander apparaat zonder dat we in dezelfde kamer hoeven te staan. Remote Support verlenen wij vaak om bijvoorbeeld problemen met het instellen van een Mail account te kunnen bekijken, enige problemen te kunnen inzien die wij niet kunnen reproduceren en zo zijn er nog vele andere redenen.
Sinds maart 2024 maken we gebruik van een standaard softwarepakket dat intern wordt beheerd, waardoor we niet langer afhankelijk zijn van externe partijen voor dergelijke software. Het downloaden van deze software is vereist om verder te gaan. Deze verandering waarborgt de privacy, omdat we nu volledige controle hebben over het systeem en dit zelf hosten in onze datacentra in Utrecht en Amsterdam.
Voor het verlenen van Remote Support zitten standaard kosten aan verbonden van €25 ex btw per kwartier in de remote sessie, tenzij anders door ons vermeld. We hanteren ook hierin het model No Cure = No Pay. Als we dus helaas geen oplossing voor het probleem kunnen vinden, dan wordt de factuur geannuleerd.
Om te beginnen met Remote Support is op de volgende link het programma te downloaden:
https://mijncdnpartner.nl/support/remote_support_mijnpartnergroep.exe
De download moet gelijk starten, en nadat deze klaar is kan je die uitvoeren door even naar je downloads te gaan en het bestand uit te voeren.
Het volgende schermpje zal dan naar boven komen:
Hiervan hebben wij nodig het ID, en het wachtwoord. Dit is door te geven aan ons via de online chat, via een ticket, of via de manier waarop contact was opgenomen met ons.
Het kan zijn dan je nog een prompt krijgt om dit toe te staan, dit is dan te accepteren. Het optionele onderdeel in de roze melding is niet noodzakelijk om te installeren.
Wat belangrijk is om het werk makkelijk te maken is om de toetsenbord en muis hierna met rust te laten, anders werken we elkaar tegen tijdens de sessie.
Hierna hebben wij toegang tot je apparaat en zullen wij aan de slag gaan om je probleem opgelost te krijgen. De sessie zullen wij na de werkzaamheden afsluiten, enige persoonlijke informatie die wij te zien krijgen gaan we vertrouwelijk mee om, en wordt niet gedeeld met derden, tenzij anders vermeld. Zoals bijvoorbeeld het doorsturen van een foutmelding naar een andere partij.
Het volgende scherm aan jouw kant van de verbinding kan nog gebruikt worden om verdere toegang te verlenen, of nog zaken zoals de audio even uit te schakelen. Wanneer je de muis beweegt over de icoontjes zie je een korte verdere uitleg per onderdeel.
Nadat de Remote Support Sessie is afgesloten is dit dus verder afgerond, het programmatje is dan te verwijderen van je PC, of simpelweg te bewaren voor een mogelijke volgende keer.