Subaccounts voor het klantenpanel beheren
In dit artikel leggen we uit hoe je een subaccount kunt aanmaken voor het klantenpanel. Dit kan handig zijn als er bijvoorbeeld binnen de organisatie iemand anders verantwoordelijk is voor de administratie. En kan een gescheiden klantenpanel account hiervoor aangemaakt worden. Dit klantenpanel account kan dan voor verschillende onderdelen permissies toegekend krijgen. Die het account dus toegang geven tot verschillende onderdelen. De administratie hoeft bijvoorbeeld geen toegang te krijgen tot het beheren van de website of mail adressen.
Een subacount kan je aanmaken en beheren op de volgende plek in het klantenpanel. Ga na het inloggen met het bestaande account naar Mijn Contacten:
En hierna kom je gelijk in de optie om een Nieuw account toe te voegen aan het klantenpanel. Hier vul je de gevraagde gegevens in, enkel het BTW nummer is niet vereist. Hierna druk je op toevoegen om ervoor te zorgen dat het klantenpanel account wordt toegevoegd.
Hier kunnen wel dezelfde gegevens gebruikt worden voor het subaccount, enkel het email adres dient uniek te zijn. Na het toevoegen dien je even de pagina te verversen, of even terug te gaan naar het dashboard om vervolgens weer de accounts te openen. Hierna zie je op het volgende tabblad PERMISSIES WIJZIGEN, de mogelijkheden om ervoor te zorgen dat het subaccount ook te gebruiken is.
Voor de Use Case van een subaccount voor de administratie kunnen de volgende permissies bijvoorbeeld gegeven worden. Dit is enkel even een kwestie van de vinkjes overhalen en op opslaan drukken om dit vervolgens toe te passen.
Hierna kan het subacount gelijk gebruikt worden, met de wachtwoord vergeten optie bij het inloggen is even op het nieuwe adres een wachtwoord aan te maken.