Opzeggen of beëindigen van het contract / abonnement
Opzeggen of beëindigen van het contract / abonnement
Mocht je het contract willen opzeggen of het abonnement willen beëindigen dan kan je dat doen via het klantenpanel. Diensten dienen minimaal 1 maand van te voren opgezegd te worden. Dit dient dus te gebeuren voordat je de nieuwe factuur ontvangt van ons. Is een factuur eenmaal gegenereerd dan dient deze voldaan te worden. Hou hier dus rekening mee! Opzeggingen per telefoon, mail en/of post worden i.v.m. veiligheid niet in behandeling genomen. Enkel via het klantenpanel kunnen de diensten worden opgezegd.
1. inloggen in het klantenpanel via klantenservice Je logt in met het mailadres waarmee je bent geregistreerd en het wachtwoord wat je daarbij heeft opgegeven.
2. Na het inloggen kom je in het Dashboard terecht van je diensten bij MijnHostingPartner.nl.
Indien je je diensten (webhosting én domeinregistratie) in een keer wil opzeggen dan kan ga je naar 'Domeinen' en zegt daar de domeinnaam op. Indien er een hostingpakket aan deze domeinnaam hangt dan zal deze automatisch ook worden opgezegd.
Indien je de domeinnaam wilt behouden dan zeg je het hostingpakket op onder het kopje 'Mijn producten'.
Domein naam Opzeggen
Indien je meerdere domeinnamen onder 1 pakket hebt staan of enkel domeinnamen geregistreerd hebt staan dan kunnen deze op de volgende wijze worden opgezegd. Indien je dus enkel 1 domeinnaam onder 1 product hebt staan dan wordt dit met de opzegging van het domeinnaam ook automatisch opgezegd.
1. Domeinnaam opzeggen
Onder Domeinen vanuit het Dashboard kan je klikken om in het volgende scherm te komen. Hierna selecteer je op dezelfde manier het domein wat je op wilt zeggen.
Selecteer het bewerkingsteken.
Ga hierna naar het tabblad opzeggen, om het domeinnaam op te zeggen.
Hierna weer de gevraagde informatie opgeven en dit bevestigen met het vinkje "Ik weet zeker dat ik mijn product op wil zeggen". Selecteer voor het domeinnaam opzeggen liever altijd Opgezegd aan het einde van het contract. Dit om je nog de gelegenheid te geven om het domeinnaam te verhuizen indien nodig.
Product opzeggen
1. Afhankelijk van jouw situatie kan je dus beginnen met het doorvoeren van de opzegging onder Mijn producten.
2. klik vervolgens op het Product wat je op wil zeggen met het bewerkingstekentje. In dit voorbeeld het Totaal SSD 100 Hosting pakket gekoppeld aan domeinnaam (mijndemopartner.nl)
3. Een nieuw scherm opent zich waarna je naar het menu item in het linkermenu naar Opzeggen kunt navigeren. Helemaal onderaan het menu.
Hierna vul je de gevraagde informatie aan. En bevestig je dit met het betreffende vinkje. "Ik weet zeker dat ik mijn product op wil zeggen"
4. In het volgende scherm kan je de reden opgeven van opzegging en kan je kiezen om het pakket direct op te zeggen of aan het einde van de abonnementsperiode. Wij adviseren altijd te kiezen voor 'Opgezegd aan het einde van het contract'.
Let op!! Indien je de dienst per direct opzegt zal de hosting space ook direct uit het systeem worden verwijdert! De website en alles wat daaraan gekoppeld is zal dan worden weggehaald en niet meer teruggezet kunnen worden. Dit betekent dus ook eventuele data! Mocht je dit per ongeluk hebben gedaan dan direct contact opnemen met de helpdesk. We zullen dan proberen om dit ongedaan te maken.
Mocht je opzeggen dan is het zo dat wij jouw response, de reden waarom je opzegt, uiteraard zeer op prijs stellen. MijnHostingPartner.nl is continue bezig om haar dienstverlening te verbeteren en elke input daarin wordt zeer gewaardeerd.
Zoals boven reeds aangegeven is dient de dienst minimaal 1 maand van te voren te worden opgezegd. Dit dient dus te gebeuren voordat je de nieuwe factuur ontvangt van ons. Dit is mede omdat een verhuizing van veel domeinnaam extensies 5 werkdagen of langer in beslag neemt. En dit is als alles goed gaat. Als de verhuizing pas op de voorlaatste dag ingevoerd zou worden dan zal de domeinnaam feitelijk pas in de nieuwe contractperiode verhuisd worden. Zorg er dus voor dat je een verhuizing tijdig inzet en dat deze tijdig opgezegd wordt via het klantenpanel.
5. Hierna ontvangen wij het verzoek tot annulering en wordt dit in behandeling genomen. Je ontvangt hier bevestiging van per email.
Mocht je om wat voor reden absoluut niet in de gelegenheid zijn om de betaling op tijd te verrichten en je wenst wel een voortzetting van het abonnement, dan verzoeken wij je hier melding van te maken via het ticketsysteem onder jouw klanten account. Met een gegronde reden zullen we het abonnement dan aanhouden en een betalingsafspraak met je maken.
Mochten er nog vragen zijn m.b.t. opzeggen kan je deze uiteraard in het ticketsysteem stellen. Verder zijn onze collega's op de chat ook bereid om dergelijke vragen te beantwoorden.