Zijn jouw website doelen behaald in 2024?

Bekijk ook eens een onderstaande artikelen

Webhoster08-01-2025

Linux Hosting voor studenten

Studenten hebben een veelzijdig hosting pakket nodig waarin ze snel en gemakkelijk
Lees meer
Webhoster20-11-2024

Is het moeilijk om een eigen website te maken?

Het idee van een eigen website maken kan voor veel mensen intimiderend klinken.
Lees meer
Webhoster13-11-2024

Waar zijn persoonlijke websites goed voor?

Er zijn een hoop verschillende redenen waarom een eigen website voor je persoonlijke
Lees meer
Webhoster06-01-2025

Zijn jouw website doelen behaald in 2024?

Werk aan een website is nooit geheel af, en hier zal altijd nog werk inzitten om dit relevant te houden, snel, en voorzien van de laatste content. Met de start van het nieuwe jaar is het raadzaam om even een terugblik te werpen op het afgelopen jaar, en of jouw doelen behaald zijn. Dit om ook jouw doelen voor het huidige jaar te noteren. 

Het bezoekersaantal

Een website staat of valt in de meeste situaties met het aantal bezoekers wat ontvangen wordt, als een website niet bezocht wordt, dan is het uiteraard vaak niet zinvol om dit op het internet beschikbaar te stellen. Website bezoekers zijn op een hoop aantal verschillende manieren binnen te halen, van advertenties waarin je investeert op zoekmachines, tot het inzetten van content marketing. Het is slim om na te kijken voor het gehele voorgaande jaar waar jouw bezoekers vandaan kwamen en welke strategieën het meeste zijn vruchten heeft afgeworpen.

Zijn jouw campagnes op Sociale media bijvoorbeeld het populairst gebleken om bezoekers naar jouw website te krijgen, of was dit juist het inzetten op content op de eigen website. Zet dit onder elkaar en kijk wat jouw successen hierin zijn geweest. Dit kan een motivator zijn om meer in te zetten op een bron, of juist ervoor te kiezen om dit meer te gaan spreiden om niet teveel op 1 pilaar te bouwen. 

Dit kan je uiteraard eenvoudig allemaal bijhouden in een statistieken tool zoals Google Analytics, we raden daarnaast aan om ook Google Search Console actief te maken voor jouw website. Je krijgt hierbij meer inzichten in het hol van de leeuw. 

Je populairste pagina’s van 2024

Niet elke pagina binnen je website zal hetzelfde aantal bezoekers hebben ontvangen, voor je verschillende strategieën is het belangrijk om te weten welke pagina’s het meest succes hebben behaald. Dit kan je ook weer eenvoudig inzien binnen een statistieken tool zoals Google Analytics, selecteer daarbij het gehele jaar en ga jouw populairste pagina’s na om in te zien waar hier het succes in is behaald.

Wanneer je adverteert met 1 of meerdere landingspagina’s dan zal je deze hierin vaak terugzien als je hier voornamelijk op vertrouwd. Je kan ook bijvoorbeeld terugzien dat uit jouw blog posts een hoop organisch verkeer ontstaat. Het is daarbij belangrijk om ook na te gaan of er vanuit de landingspagina’s ook doorgegaan wordt naar een conversie. Je kan natuurlijk net zoveel bezoekers binnen krijgen, maar als er niet wordt over gegaan naar een conversie dan zal hierin nog wat niet goed zitten. 

Behaalde content mijlpalen

Content of inhoud van een website is nog steeds een van de belangrijkste pilaren hiervan, wanneer de content van je website uitnodigt tot actie, informerend is, of vermakelijk, dan zal dit resulteren in waardevolle bezoeken waaruit een positieve actie kan uit ontstaan. En zal je beter scoren in de natuurlijke zoekresultaten voor de termen waar jij de focus op legt, en ook vaak daarbuiten nog. Met meer content heb je eenvoudig gezien meer kansen om geïndexeerd te worden. 

Stel je hebt een kookblog online gezet om meer verkopen te generen voor jouw kookboek, dan kan je hier 10 recepten op publiceren en dit goed verklaren. Of je kan juist meer recepten hierop delen, en extra informatie of meer stappen aanprijzen in je kookboek. Zo kunnen mensen je op meer plekken en bronnen vinden, en ook bijvoorbeeld als je ze zoeken naar een recept wat bijvoorbeeld minder populair is. Kijk terug welke content doelen zijn bereikt over het afgelopen jaar, en hoe je hierin kunt verbeteren in 2025. 

Doelen instellen voor 2025

Ieder jaar is het slim om een doel in te stellen voor jezelf om de content uit te breiden van je website, of dit nu voor je bedrijf is, of voor een persoonlijk project. Wil je bijvoorbeeld jouw producten lijn uitbreiden op je webshop en meer content toevoegen voor je bestaande producten? Of wil je juist meer blog posts publiceren over nieuwe onderwerpen. Stel een hoofddoel in en noteer dit voor jezelf in een tool zoals Trello.  Koppel hier ook kleinere doelen aan om het overzichtelijker te maken. Bijvoorbeeld door niet als doel in te stellen: maak 200 nieuwe pagina’s. Maar breek dit op in maandelijkse doelen die je eerder kunt wegstrepen. 

Maak ook een succes van jouw website in 2025 met de Linux hosting van Webhoster.nl!