Is een postbus voldoende voor een bedrijfsadres?

Bekijk ook eens een onderstaande artikelen

Webhoster02-12-2024

Hoe lang duurt het maken van een website in WordPress?

Wanneer je aan het nadenken bent om zelf een website te maken in WordPress
Lees meer
Webhoster23-11-2024

Vier fasen voor het plannen van een website

Een website is vaak een project wat altijd doorgaat in ontwikkeling en niet
Lees meer
Webhoster04-12-2024

Is een postbus voldoende voor een bedrijfsadres?

Wanneer je een eigen bedrijf wilt gaan starten dan komen een hoop vragen naar
Lees meer
Webhoster04-12-2024

Is een postbus voldoende voor een bedrijfsadres?

Wanneer je een eigen bedrijf wilt gaan starten dan komen een hoop vragen naar boven, een van vragen hiervoor is wat je dient te doen met het adres van je bedrijf. Laten we in deze blog post behandelen waar je hierin rekening mee dient te houden. En of een postbus hiervoor voldoende is. Laten we beginnen!

Enkel een postbus is niet toegestaan

Een bedrijf kan niet ingeschreven worden op enkel een postbus, deze optie valt dus helaas weg wanneer je een bedrijf wilt gaan starten. Je hebt namelijk een fysiek adres nodig waar post op ontvangen kan worden, en gewerkt kan worden. Een postbus voldoet niet aan deze eisen, aangezien hier niet gewerkt kan worden. Je hebt dus meer dan een postbus nodig om een bedrijf te kunnen inschrijven en starten. 

Kan ik het bedrijf op mijn eigen thuisadres zetten? 

Het is mogelijk om een bedrijf in te schrijven op je thuisadres, dit is echter in de meeste situaties af te raden aangezien je dan een groot gedeelte aan privacy verliest. En dit publiekelijk in te zien is door iedereen die een KVK inschrijving opzoekt in het handelsregister. Voor velen kan dit echter de voordeligste optie zijn om een eigen bedrijf te starten, aangezien je hier geen extra kosten aan kwijt bent zodra je dit op je eigen adres zet. Let wel dat je een hoop post zal ontvangen zodra je ingeschreven staat binnen het KVK, en hier dus ook in te zien bent voor mensen die dit opzoeken. 

Met een webshop, of een digitale onderneming waar een fysieke locatie minder belangrijk is, kan dit een keuze zijn om te gaan beginnen met het inschrijven binnen de KVK. Let dus wel op de nadelen die hieraan verbonden zijn. 

Oplossing kan hiervoor zijn een postadres bij een partij

Er zijn meerdere partijen die een postadres aanbieden tegen een jaarlijks contract en waar je naast je post ontvangen en digitaal laten versturen ook toegang krijgt tot een flexwerkplek of coworkingspace. Indien je dan eens in de zoveel tijd wilt werken op een andere locatie is dit een goed alternatief, en zeker omdat jouw eigen persoonlijke adres hierin niet direct zichtbaar is door anderen. Deze zijn beschikbaar tegen uiteenlopende bedragen, maar in de meeste gevallen is dit een investering van rond de 400 euro tot ~ 1000 euro op jaarbasis. Dit kan vaak een voordeligere optie zijn dan zelf een pand of kantoorruimte te huren. Waar je dit vaak al maandelijks kwijt bent aan de huurkosten. 

Een kantoorruimte huren of kopen

Als laatst is er natuurlijk ook altijd nog de optie om een kantoorruimte voor jezelf en je team te huren of kopen, voor de meeste startups en digitale ondernemingen kan dit een oplossing zijn wanneer er enige zekerheid is in de maandelijkse inkomsten en of dit in het budget past. Kantoorruimtes en panden zijn overal in Nederland beschikbaar, en als je in de buurt woont van een stad is de kans groot dat hier een hoop opties voor zijn. Met grotere kantoorservice providers is het ook vaak mogelijk om voor startups en andere kleinere bedrijven met maar 1 of enkele werknemers een flex kantoorplek te huren, je hebt dan toegang tot een werkplek (vaak gedeeld met andere ondernemingen) of een eigen kantoorruimte. Waar dan een gezamenlijke receptie ontvangst aan de deur is, en er dus ook mogelijkheid bestaat om je bezoek te ontvangen, en niet aan de keukentafel hoeft te zetten. Je komt dan zeker met zakelijke contacten en klanten vele malen professioneler over. 

Zoek op kantoorruimte huren gecombineerd met je gewenste locatie en je zal vele opties tegen moeten komen, informeer dan verder bij de eigenaar van de werkplek of je hier ook toegang krijgt tot alle mogelijkheden om dit in te schrijven binnen het KVK. In de meeste gevallen zullen ze dit al prominent vermelden op hun website of informatie. Als dit onzeker is dan altijd even navragen voordat je hier een contract afsluit uiteraard. 

Naarmate je onderneming groeit komen uiteraard meerdere opties naar boven voor dit vraagstuk, het begint echter met het maken van een website en mail voor jouw onderneming! Neem nu jouw Linux hosting pakket af om ook deze eerste stappen te zetten, en een succes te maken van jouw onderneming.